Verkkosivuista mainontaan, CASE: Hammasvahti

  • Päivitetty
  • Kategoria: Asiakastarinat
  • 3 minuutin lukuaika

Hammasvahti haukkasi kiinni markkinaan Google Ads -mainonnalla ja hakukoneoptimoinnilla

Asiakkaat kiittelevät Hammasvahdin nettisivuja erityisesti niiden ammattimaisuudesta.

Oululaisen Hammasvahdin toimitusjohtaja Ville Saarenpää valitsi Markkinointi Muikean yhteistyökumppaniksi suositusten perusteella jo yrityksen perustamisvaiheessa.

Viivi aloitti suunnittelemalla Hammasvahdille logon ja WordPress-pohjaiset kotisivut. Kun Hammasvahti aloitti toimintansa, alkoi Viivi tehdä yritykselle myös hakukoneoptimointia ja Google Ads -mainontaa.

Yhteistyö Hammasvahdin kanssa alkoi logon suunnittelulla.

Mitattavia tuloksia

Lanseerausvaiheen jälkeen Villen mielestä oli tärkeintä saada Hammasvahdille sekä tunnettuutta että Google Adsin kautta myös suoraa asiakashankintaa. Hammasvahti nousikin Googlen etusivulle useilla tärkeillä avainsanoilla.

Sivustolla on vieraillut tammikuun 2024 jälkeen yli 34 000 käyttäjää. Vierailijoita tulee sivustolle niin orgaanisesta hausta kuin blogisisältöjen avullakin. Hammasvahdin näkyvyys Oulun alueen hammashoitopalveluiden hauissa onkin loistavalla tasolla. Yrityksen sivusto sisältää yksityiskohtaisen hinnaston ja nettiajanvarauksen, mikä helpottaa asiakkaiden tiedonsaantia ja asiointia.

– Google Ads-mainonta on todettu meille tehokkaaksi markkinointikanavaksi. Viivin osaaminen on mun mielestä erityisesti näissä digikanavissa, Ville kertoo.

Viivi jatkaakin Google Ads -mainonnan tekemistä Hammasvahdilla ja ylläpitää lisäksi Hammasvahdin kotisivuja.

Ville on erityisen tyytyväinen siihen, että Hammasvahti on saanut haastavassa markkinatilanteessa aikaan hyvää kasvua, ja vieläpä vasta vuonna 2024 aloittaneena toimijana.

Yhteistyö on molempien mielestä ollut toimivaa ja ongelmatonta. Myös aikataulussa pysyminen on Villelle tärkeää.

– Viivi on semmoinen luotettava ja hyvin ammattimainen. Hän hoitaa hommansa ja tekee minkä lupaa. Hän on jaksanut minua kuunnella, Ville naurahtaa. Olen kysellyt paljon asioista, koska tässä on niin paljon uusia juttuja itselleni, ja Viivi vastaa aina kärsivällisesti.

Ville pitää tärkeänä, että kotisivuilta ja toimitiloista välittyy turvallisuuden tunne, sillä hammaslääkäriin menemiseen saattaa liittyä pelkoa tai epämukavuutta. Asiakkaat ovat Villen mukaan arvostaneet Hammasvahdin ammattimaista linjausta:

– Nettisivuista on kuulunut positiivista palautetta, että ne ovat hyvät, ammattimaiset, fiksut ja siistit.

Villen mielestä Hammasvahti on päässyt hyvin eteenpäin nettisivujen ja Google Adsin toimivuuden kautta. Viivi myös raportoi Villelle säännöllisesti tuloksia, joiden perusteella toimintaa kehitetään entisestään. Ville arvostaa sitä, että Viivillä on uusia ideoita ja ratkaisuehdotuksia eri tilanteisiin.

– Mielellään jatketaan yhteistyötä Viivin kanssa. Pidän tätä meidän yhteistyötä hyvinkin hyödyllisenä, Ville summaa.

Tekijä tekee – ja uskaltaa myös kyseenalaistaa

Viivin mielestä luottamus ja avoin kommunikaatio ovat erityisen tärkeitä isossa projektissa. Yhteistyötään Hammasvahdin kanssa Viivi kommentoi seuraavasti:

– On ollut hyvin merkityksellistä päästä tekemään markkinointia kokonaisuutena. Mikään osa-alue ei ole jäänyt jumiin sen takia, että pitäisi saada joku kiireinen ihminen tekemään muutoksia. Ville on myös ollut hyvin avoin kokeilemaan uusia juttuja. Olen varma, että nämä seikat ovat syy siihen, että olemme saaneet Hammasvahdille niin hyviä tuloksia.

Katso yrityksen sivut: hammasvahti.fi

Artikkelin on kirjoittanut Mitra Vasara.