Digitaalinen mainonta

Some- ja Google­mainonta

Muikealta voit ostaa digimainontaa palveluna, kun oma aika tai osaaminen ei riitä. Toteutan sosiaalisen median (Facebook, Instagram, LinkedIn) sekä Google Ads mainontaa kaiken kokoiseen mainontaan.

Kuukausipalvelut

Google Ads kampanjat voivat olla haku-, display-, video tai performance max kampanjoita. Näistä viimeiseksi mainittu yhdistää kaikki edellämainitut kampanjamuodot. Myös shopping-kampanjat ovat mahdollisia. Tällöin yritykselle täytyy tehdä tili myös Google Merchant Centeriin.

Teen somemainontaa Facebookiin, Instagramiin & LinkedIniin. Joissain tapauksissa voidaan Facebookiin & Instagramiin mainostaa samalla kampanjalla.

Somemainonta on hieman Google Adsia kalliimpaa, yksinkertaisesti siitä syystä, että kampanjoiden teko ja ylläpito on työläämpää.

Paketteihin kuuluu kampanjan luonti (max. 4 mainosta per kampanja), tarvittavat pikselit/koodit, kuvien kevyt muokkaus tai sopivien kuvien etsiminen kuvapankista.

Kuukausihintaan sisältyy myös ylläpito, jonka aikana saatan tehdä pieniä muutoksia kampanjaan/kampanjoihin. Toimitan kerran kuussa raportin.

Esimerkkihintoja

Google Ads

Työn osuus 200€/kk
Mediabudjetti 300€/kk (sopiva 1-2 kampanjalle)

Yhteensä: 500€/kk

Some

Työn osuus 250€/kk
Mediabudjetti 300€/kk (sopiva 1-2 kampanjalle)

Yhteensä 550€/kk

Hinnat 3-6kk laskutusvälillä. Hintoihin lisätään ALV.

Nämä ovat esimerkkipaketteja, jotka sopivat useimmille. Lopullinen tarjous riippuu tarvittavien kampanjoiden määrästä ja mediabudjetti alan kilpailutilanteesta ja halutuista tuloksista.

Miten paljon minun tulisi varata mediabudjettia per kuukausi?

Mediabudjetti tarkoittaa sitä summaa, joka maksetaan mainosalustalle, eli esimerkiksi Googlelle tai Metalle. Mediabudjetin suuruus riippuu täysin kampanjoiden määrästä ja kampanjatyypistä.

Useimpiin kampanjoihin suosittelen vähintään 150-300 euron budjettia kuukaudessa kampanjaa kohden. Somessa yhden klikkauksen hinta on tyypillisesti noin euron luokkaa. Hakusanamainonnassa yhden klikkauksen hinta voi olla alle eurosta jopa 10 euroon asti, riippuen täysin kuinka kilpailtu hakusana on.

Mainostaminen LinkedInissä on kalliimpaa, ja päiväbudjetin siellä täytyy olla vähintään 10 euroa.

Isompi budjetti tarkoittaa toki isompaa tulosta, mutta näin ei ole aina. Jos esimerkiksi tehdään hakusanamainontaa, ja mainonta kohdistuu vähäisen liikenteen tai kilpailun hakusanoihin, voi budjetiksi riittää vähemmän kuin 100€. Toki tällöin kannattaa myös miettiä, onko hakusanamainonta tai Google Ads mainonta hyvä valinta, vai olisiko jokin muu markkinointikeino tehokkaampi?

Tarvitsetko pelkän kampanja­suunnittelun?

Muikealta on myös saatavissa mainontaa yhden kuukauden sopimuksella. Paketti on sopiva sinulle, jos haluat ostaa kampanjasuunnittelun, mutta ylläpitää mainontaa itse. Raportoinnin ja ylläpidon sijaan saat lyhyen opastuksen kampanjoiden ylläpitoon, sekä pohjan raportointiin.

Google Ads alk. 300€, some alk. 350€.