Markkinointi Muikean tarina

Muikea, pelkkä hassu sana, joka on liitetty yrityksen nimeen lähinnä siksi, että se todennäköisesti jää kuulijan mieleen? Sitäkin, mutta Muikeaan liittyy paljon enemmän. Sana oikeastaan kätkee taakseen koko yrityksen filosofian. Joten, mitä kaikkea Muikea on?

Muikea on adjektiivi, jolla yleensä kuvataan hilpeätä ilmettä, äärimmäisen leveää hymyä. Jopa virnistystä. Se on ilme, ja tunne, jonka Muikea pyrkii näkemään luovuttaessaan valmiit verkkosivut, esitellessään somekampanjan tuloksia, tai opettaessaan koulutuksessa. Asiakastyytyväisyys on Muikean ydin.

Joissakin yhteyksissä Muikea voi tarkoittaa myös jopa hieman viekasta ilmettä. Sellaista pientä, ehkä jopa hieman toispuoleista, hymynkaretta. Viekkautta tarvitaan markkinoinnissa, ja etenkin markkinoinnin digiviidakossa. On oltava askel kilpailijaa edellä ja silmät ja korvat valmiina pieneenkin muutokseen Googlen algoritmeissä.

Muikea kuvaa myös itse yrittäjää, yrityksen perustajaa ja allekirjoittanutta. Minulta kysytään usein: “Miksi virnuilet? Mikä on tuo muikea ilme?” johon vastaan aina, etten edes tiennyt virnuilevani. Olen tullut lopputulokseen, että sisäinen palo ja innostus asioihin näkyy välillä pienenä virneenä kasvoilla. 

Tälle pohjalle perustettiin Markkinointi Muikea uuden vuosikymmenen ensimetreillä, vuonna 2020.